Tuesday, July 18, 2017

Motivation Tag with Distress Oxide Inks. Challenge/Reto


Today I bring a cute tag I made for a challenge, it seems that lately my motivation to craft is based on challenges. Today´s one I found it through my friend Aurora, she´s a great artist and her project on Instagram made want to try. The challenge was proposed by La central del Scrap.
Hoy traigo una linda etiqueta o tag que hice para un reto, parece que últimamente mi motivación para hacer manualidades son los retos. el de hoy lo encontré a través de mi amiga Aurora, es una artista y su proyecto en Instagram me hizo querer hacer uno. El reto lo propuso La Central del Scrap.

The requirements were easy, make a big tag using this color palette and thread.
Los requisitos son fáciles, hacer un Tag grande utilizando estos colores e hilos.


I love the result, but I even love more the process to create it, I started with a blank mind and not much inspiration, and only by selecting the colors and looking for my supplies many ideas started to come to my mind, and one idea led to another until I was happy with my project. Lesson learned, Picasso was right: "inspiration exists, but it has to find you working"
Me encanta el resultado, pero me gusta mucho más el proceso para crearlo, comencé con la mente en blanco y sin mucha inspiración, pero solo ir seleccionando los colores y buscando los materiales hizo que me comenzaran a venir ideas a la cabeza, y una idea me traía otra hasta que escogí la que me encantaba. Y qué aprendí de esto, que Picasso tiene razón: "la inspiración existe, pero tiene que encontrarte trabajando"

 So this is how I made it: trace the tag, cut it out. Smooch some ink and water.
Así es como la hice: trazar la tarjeta, cortarla. Frotar tinta y agua.

 Stamps some images. Die cut letters out of craft foam.
Estampar imágenes. Troquelar letras con goma eva.

 Add more colors trying to match the colors for the challenge. Sewing machine. Some glue, flowers, ribbon.
Agregar más color tratando de imitar los colores del reto. Máquina de coser. Pegamento, flores, cinta.
Now more details...
Ahora más detalles...







Have a great day.
Que tengas un día estupendo.

1 comment:

I love getting your comments. Me encantan tus comentarios.